Bedrijfsomschrijving
Het Intermutualistisch Agentschap (IMA) is een data-expertisecentrum met een kernteam van 20 personen dat gepseudonimiseerde patiëntengegevens van de zeven Belgische ziekenfondsen samenbrengt op één platform. Het maakt de data toegankelijk voor onderzoek en analyses die tot doel hebben de toegankelijkheid, doelmatigheid en kwaliteit van de Belgische gezondheidszorg te verbeteren. Het stelt hiervoor open data ter beschikking in de IMA Atlas en begeleidt onderzoekers bij het gebruik van micro-data. Het IMA voert ook zelf analyses uit op de data en werkt mee aan beleidsondersteunend en wetenschappelijk onderzoek.
Meer info over het IMA vind je op https://ima-aim.be.

Je functie
Heb je een passie voor data, werk je nauwkeurig en gestructureerd, en heb je interesse in het domein van de gezondheidszorg ? Programmeer jij graag in SAS en ben jij ook graag IT-technisch bezig ? Dan is deze job iets voor jou !

Je bent verantwoordelijk voor de jaarlijkse release van een steekproef van de gegevens waar meer dan 10 partnerinstellingen toegang toe hebben. Je neemt ook een coördinerende rol op voor alles wat betreft deze “permanente steekproef” en onderhoudt goede relaties met de partners in samenspraak met de Directie. Daarnaast volg je samen met de technische-IT coördinator en twee andere collega’s de meer technische IT-projecten op.

  • Je neemt een coördinerende rol op voor alles wat de “permanente steekproef” aangaat : je bent het eerste aanspreekpunt voor partners, je neemt actief deel aan vergaderingen met de partners, bereidt deze voor en beheert ook het budget van de permanente steekproef. Je beheert autonoom de planning en organisatie van de jaarlijkse release met inbegrip van changes, risico’s en problemen opdat de deadlines gehaald worden.
  • Je kent en beheert de structuur en de inhoud van de IMA databanken, en je kent de achtergrond van de gegevens (gezondheidszorg, ziekteverzekering, werking verzekeringsinstellingen).
  • Vertrekkend van de ruwe administratieve en facturatiedata, maak je afgeleide data, die direct bruikbaar zijn voor onderzoeks- en beleidsdoeleinden van het IMA en de partners.
  • Je ondersteunt de vertaling van inhoudelijke projectvragen naar een dataselectie en/of analysemethode, je selecteert project specifieke data uit de IMA databanken, structureert de projectruimtes en volgt de dataleveringen voor projecten en partners op.
  • Je neemt initiatieven voor kwaliteitsverbetering van data, documentatie en procedures en volgt deze op als projectleider. Je doet daarom uitgebreide kwaliteitstesten op de data in overleg met de andere Data Managers.
  • Je bent vertrouwd met facturatiedata van de ziekenfondsen en je bent verantwoordelijk voor de actualisaties van layout documenten en metadata van de databanken. Je draagt actief bij aan het actueel houden van referentietabellen.
  • Je programmeert in SAS en R, je hebt aandacht voor ‘good programming practices’ en ondersteunt collega’s hierin.
  • Je beheert, in samenwerking met collega’s, de software op het IMA platform, namelijk SAS, R en python, en volgt ook nauw de werkzaamheden van de IT-onderaannemer op.
  • Je communiceert met verscheidene interne en externe partners, waaronder IT-collega’s.
  • Je volgt interne en externe ontwikkelingen op met betrekking tot het domein van de gezondheidszorg ; je zoekt actief naar informatie bij de juiste referentiepersonen.

Profiel

  • Je beschikt over een Master diploma of gelijkwaardig door ervaring.
  • Je bent vertrouwd met data analyse en je programmeert in SAS of R ; basiskennis van Linux en ETL processen is een pluspunt.
  • Je kan goed functioneren in een gemengd Frans-Nederlandstalig team. Een perfecte actieve kennis van het Frans of Nederlands en een goede passieve kennis van de andere landstaal is een vereiste.
  • Je werkt heel zorgvuldig, georganiseerd en nauwgezet volgens de standaardprocedures, en je bewaakt kwaliteit en deadlines.
  • Je organiseert, plant, neemt initiatief en pakt de zaken actief aan met het nodige enthousiasme.
  • Je werkt zelfstandig aan de jouw toevertrouwde verantwoordelijkheden maar steeds in nauw overleg met collega’s.
  • Je hebt interesse in de sector van de publieke gezondheidszorg.
  • Je communiceert correct en helder.
  • Werkervaring in een ziekenfonds of grondige kennis van de gegevens verzekerbaarheid en uitgaven gezondheidzorg van de Belgische verzekeringsinstellingen is een pluspunt.

We bieden
Een voltijdse tewerkstelling van onbepaalde duur. Een ongedwongen spirit binnen een klein, gedreven team van hoogopgeleide professionals. Een aantrekkelijk salaris in overeenstemming met je ervaring aangevuld met o.a. maaltijdcheques en gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer. Een centraal gelegen locatie in Brussel die uitstekend bereikbaar is met openbaar vervoer. Een duurzame kantoorruimte met aandacht voor comfort, ergonomie en het evenwicht tussen individueel werk en coworking. De mogelijkheid tot thuiswerk van twee tot drie dagen per week.

Heb je interesse ?
Stuur je cv en motivatiebrief naar HR@intermut.be. Als je graag bijkomende informatie wil, kan je contact opnemen met Johan Vanoverloop (johan.vanoverloop@intermut.be of 0497 22 46 23).