Het Intermutualistisch Agentschap (IMA) is een data-expertisecentrum met een kernteam van 20 personen dat patiëntengegevens van de zeven Belgische ziekenfondsen samenbrengt op één platform. Ze maakt de data toegankelijk voor onderzoek en analyses die tot doel hebben de toegankelijkheid, doelmatigheid en kwaliteit van de Belgische gezondheidszorg te verbeteren. Ze stelt hiervoor open data ter beschikking in de IMA Atlas en begeleidt onderzoekers bij het gebruik van micro-data. Het IMA voert ook zelf analyses uit op de data en werkt mee aan beleidsondersteunend en universitair onderzoek.
Meer info over het IMA vind je op https://ima-aim.be.

Je functie
Heb je een passie voor data, ben je een foutenspeurneus, en wil je dit combineren met projectcoördinatie in het domein van de gezondheidszorg? Programmeer jij graag in SAS? Dan is deze job iets voor jou!

Je bent verantwoordelijk voor het beheer van de IMA databanken, zowel in het algemeen als voor specifieke projecten in verschillende domeinen van het gezondheidszorgbeleid. Je verwerkt ruwe facturatiedata tot de gevraagde informatie (bv. afgeleide analysevariabelen, geaggregeerde resultaten en statistieken):

  • Je kent en beheert de structuur en de inhoud van de IMA databanken, en je kent de achtergrond van de gegevens (gezondheidszorg, ziekteverzekering, werking verzekeringsinstellingen). Je coördineert, beheert en controleert de dataleveringen van de ziekenfondsen naar het IMA.
  • Je ondersteunt de vertaling van inhoudelijke projectvragen naar een dataselectie en/of analysemethode, je selecteert project specifieke data uit de IMA databanken, structureert de projectruimtes en volgt de dataleveringen voor projecten en partners op.
  • Als antwoord op beleidsvragen van externen of partners, produceer je anonieme resultaatsbestanden na verwerking van de ruwe facturatiedata.
  • Je bent vertrouwd met facturatiedata van de ziekenfondsen en je bent verantwoordelijk voor de actualisaties van layout documenten en metadata van de databanken.
  • Je programmeert in SAS, je hebt aandacht voor ‘good programming practices’ en ondersteunt collega’s hierin.
  • Je neemt initiatieven voor kwaliteitsverbetering van data, documentatie en procedures en volgt deze op als projectleider.
  • Je communiceert met verscheidene interne en externe partners, waaronder IT-collega’s.
  • Je volgt interne en externe ontwikkelingen op met betrekking tot het domein van de gezondheidszorg; je zoekt actief naar informatie bij de juiste referentiepersonen.

Profiel

  • Je beschikt over een Master diploma of gelijkwaardig door ervaring.
  • Je bent vertrouwd met data analyse; kennis van SAS en ETL processen is een pluspunt.
  • Je kan goed functioneren in een gemengd Frans-Nederlandstalig team. Een perfecte actieve kennis van het Frans of Nederlands en een goede passieve kennis van de andere landstaal is een vereiste.
  • Je werkt heel zorgvuldig, georganiseerd en nauwgezet volgens de standaard procedures, en je bewaakt kwaliteit en deadlines.
  • Je organiseert, plant, neemt initiatief en pakt de zaken actief aan met het nodige enthousiasme.
  • Je werkt zelfstandig aan de jouw toevertrouwde verantwoordelijkheden maar steeds in nauw overleg met vier andere collega Data Managers.
  • Je hebt interesse in de sector van de publieke gezondheidszorg.
  • Je communiceert correct en helder.
  • Bij voorkeur heb je werkervaring in een ziekenfonds of grondige kennis van de gegevens verzekerbaarheid en uitgaven gezondheidzorg van de Belgische verzekeringsinstellingen.

We bieden
Een voltijdse tewerkstelling van onbepaalde duur. Een ongedwongen spirit binnen een klein, gedreven team van hoogopgeleide professionals. Een aantrekkelijk salaris in overeenstemming met je ervaring aangevuld met o.a. maaltijdcheques en gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer. Een centraal gelegen locatie in Brussel die uitstekend bereikbaar is met openbaar vervoer. Een duurzame kantoorruimte met aandacht voor comfort, ergonomie en het evenwicht tussen individueel werk en coworking. De mogelijkheid tot thuiswerk van 2 dagen per week.

Heb je interesse?
Stuur je cv en motivatiebrief voor 31 december 2022 naar HR@intermut.be. Als je graag bijkomende informatie wil, kan je contact opnemen met Birgit Gielen (0474 347466).